Comunicate de presa


19.01.2011



Demararea proiectului: „SOLUŢII PENTRU ECONOMIA DE ASTĂZI”

A început la Braşov implementarea unui nou proiect ce pune în aplicarea sintagma POSDRU – „Investeşte în oameni”


Proiectul finanţat prin FONDUL SOCIAL EUROPEAN, Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, inclus în Axa prioritară 5 „Promovarea măsurilor active de ocupare”, Domeniul major de intervenţie 5.1 „Dezvoltarea şi implementarea măsurilor active de ocupare” este implementat de către şase parteneri din Braşov: S.C. ENNA CHER S.R.L., CAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE BRAŞOV, S.C. FORMARE MANAGERIALĂ ÎN TURISM - F.M.T. S.R.L., S.C. SAN SOFTWARE S.R.L., S.C. ASCONT S.R.L., UNIUNEA GENERALĂ A INDUSTRIAŞILOR DIN ROMÂNIA – UGIR-1903 BRAŞOV şi este menit să atingă obiectivul general: Creşterea şi diversificarea competenţelor profesionale ale persoanelor din regiunea Centru cu o situaţie dificilă pe piaţa muncii, în vederea adaptării calificărilor la nevoile pieţei muncii, inclusiv prin dezvoltarea spiritului antreprenorial, pentru a facilita reintegrarea acestora pe piaţa muncii.

Proiectul se derulează pe o perioadă de doi ani. Pregătirea activităţilor din cadrul proiectului au început din luna noiembrie 2010 şi începând cu luna ianuarie 2011 persoanele ce fac parte din grupul ţintă pot deja beneficia de serviciile oferite în cadrul acestui proiect.

Proiectul se adreseaza persoanelor cu o situaţie dificilă pe piaţa muncii (persoane în cautarea unui loc de muncă, persoane inactive, şomeri ) din Regiunea Centru (judeţele: Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu.)

Principalele facilităţi de care pot profita gratuit beneficiarii acestui proiect sunt:

  • cursuri de iniţiere în utilizarea calculatorului pentru 60 persoane;
  • curs de perfecţionare manager de proiect în vederea creşterii şi diversificării competenţelor profesionale pentru 60 de persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, care au potenţial de a dezvolta o afacere proprie;
  • cursuri de specializare în utilizarea sistemelor informatice de tip ERP pentru 60 de persoane;
  • consultanţă gratuită managerială privind demararea unei afaceri pentru cel puţin 120 de persoane din cadrul grupului ţintă (dintre aceştia 60 au fost menţionaţi anterior, ei urmând şi cursul de perfecţionare manager de proiect);

Promotorii proiectului şi-au propus atragerea pe piaţa muncii a unui număr de cel putin 50 persoane dintre participanţii la acţiunile de îmbunătăţire a capacităţii de ocupare, prin oferirea unor programe integrate în scopul dezvoltării spiritului antreprenorial şi pentru începerea unor activităţi independente. În acest sens, principalele facilităţi oferite gratuit beneficiarilor sunt:

  • consultanţă juridică privind procedurile de înfiinţare a unei firme pentru cel puţin 50 pers. care demarează o afacere (SRL,PFA,II,IFetc.);
  • consultanţă şi asistenţă care include servicii de marketing (realizarea planurilor de marketing, planurilor de afaceri), metode şi tehnici eficiente de management, modalităţi de accesare a fondurilor pentru cel puţin 50 pers.;
  • punerea la dispoziţie gratuit, pe o perioadă de un an de zile a sistemului de tip ERP on line – SAN Saas ce poate fi utilizat prin intermediul internetului pentru cel puţin 50 pers. care înfiinţează firme(SRL, PF, II etc.);
  • realizarea de site-uri de prezentare a afacerii şi găzduirea acestora gratuit timp de un an de zile pentru cel puţin 20 pers;
  • acordarea de asistenţă şi consiliere privind realizarea managementului financiar-contabil pe o perioadă de un an de zile pentru cel puţin 25 pers.

Proiectul are în vedere şi furnizarea unor servicii de mediere între persoanele din grupul ţintă şi angajatori, prin intermediul unui site (bursă de locuri de muncă on-line) care să faciliteze procesul de ocupare pe piaţa muncii pentru cel puţin 500 de persoane.

(Beneficiarii vor putea opta pentru unul sau mai multe din aceste servicii).

Peste 100 de persoane dintre cei 240 de participanţi la acest proiect vor primi si o subvenţie de aprox. 1000 lei.

Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 2,129,885.00 lei.

Pentru orice întrebări, un reprezentant al partenerului principal S.C. ENNA CHER S.R.L. Braşov, vă stă la dispoziţie la telefon 0368 – 401 604, fax 0368 – 401 605.



Manager de proiect,
dr.ec. Tecău Alina Simona



Inapoi la Comunicate de presa