Comunicate de presa


31.10.2012



Rezultatele obținute la finalizarea proiectului: „SOLUŢII PENTRU ECONOMIA DE ASTĂZI”


Proiectul „SOLUŢII PENTRU ECONOMIA DE ASTĂZI” finanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, inclus în Axa prioritară 5 „Promovarea măsurilor active de ocupare”, Domeniul major de intervenţie 5.1 „Dezvoltarea şi implementarea măsurilor active de ocupare” este implementat de către şase parteneri din Braşov: S.C. ENNA CHER S.R.L., CAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE BRAŞOV, S.C. FORMARE MANAGERIALĂ ÎN TURISM - F.M.T. S.R.L., S.C. SAN SOFTWARE S.R.L., S.C. ASCONT S.R.L., UNIUNEA GENERALĂ A INDUSTRIAŞILOR DIN ROMÂNIA – UGIR-1903 BRAŞOV şi este menit să atingă obiectivul general: Creşterea şi diversificarea competenţelor profesionale ale persoanelor din regiunea Centru cu o situaţie dificilă pe piaţa muncii, în vederea adaptării calificărilor la nevoile pieţei muncii, inclusiv prin dezvoltarea spiritului antreprenorial, pentru a facilita reintegrarea acestora pe piaţa muncii.

Proiectul s-a derulat pe o perioadă de doi ani începând cu luna noiembrie 2010, cu un buget de 2129885 lei (valoarea eligibilă a proiectului).

Proiectul s-a adresat persoanelor cu o situaţie dificilă pe piaţa muncii (persoane în cautarea unui loc de muncă, persoane inactive, şomeri ) din Regiunea Centru (judeţele: Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu.)

Principalele facilităţi puse la dispoziția beneficiarilor acestui proiect au fost:

  • curs de inițiere în contabilitate inclusiv un modul practiv utilizand sistemul informatic SanSaaS;
  • curs Operator introducere, validare și prelucrare date inclusiv modul SanSaaS;
  • curs de perfecţionare manager de proiect în vederea creşterii şi diversificării competenţelor profesionale;
  • cursuri de specializare în utilizarea sistemelor informatice de tip ERP;
  • consultanţă gratuită managerială privind demararea unei afaceri;

Promotorii proiectului şi-au propus atragerea pe piaţa muncii a unui număr de cel puţin 50 persoane dintre participanţii la acţiunile de îmbunătăţire a capacităţii de ocupare, prin oferirea unor programe integrate în scopul dezvoltării spiritului antreprenorial şi pentru începerea unor activităţi independente. În acest sens, principalele facilităţi oferite gratuit beneficiarilor au fost:

  • consultanţă juridică privind procedurile de înfiinţare a unei firme pentru cel puţin 50 pers. care demarează o afacere (SRL,PFA,II,IFetc.);
  • consultanţă şi asistenţă care include servicii de marketing (realizarea planurilor de marketing, planurilor de afaceri), metode şi tehnici eficiente de management, modalităţi de accesare a fondurilor pentru cel puţin 50 pers.;
  • punerea la dispoziţie gratuit, pe o perioadă de un an de zile a sistemului de tip ERP on line – SAN Saas ce poate fi utilizat prin intermediul internetului pentru cel puţin 50 pers. care înfiinţează firme(SRL, PF, II etc.);
  • realizarea de site-uri de prezentare a afacerii şi găzduirea acestora gratuit timp de un an de zile pentru cel puţin 20 pers;
  • acordarea de asistenţă şi consiliere privind realizarea managementului financiar-contabil pe o perioadă de un an de zile pentru cel puţin 25 pers.
  • Subvenție cuprinsă între 300 și 1200 lei.

Proiectul are în vedere şi furnizarea unor servicii de mediere între persoanele din grupul ţintă şi angajatori, prin intermediul unui site (bursă de locuri de muncă on-line) care să faciliteze procesul de ocupare pe piaţa muncii pentru cel puţin 500 de persoane.

Până la sfârșitul lunii ianuarie 2012 au fost atinși următorii indicatori:


Indicatori Valoare prognozată Valoare realizată în perioada 01.11.10-30.10.12
Indicatori de realizare imediată (output)
Numărul şomerilor de lungă durată participanţi la programe integrate 10 12
Numărul şomerilor de lungă durată participanţi la programe integrate, din care: femei 8 8
Numărul şomerilor de lungă durată participanţi la programe integrate, din care: tineri 5 5
Număr de persoane care au beneficiat de consiliere/ orientare - acces pe piaţa muncii 60 73
Număr de participanţi la instruire – acces pe piaţa muncii 160 212
Număr de participanţi la instruire, şomeri de lungă durată – acces pe piaţa muncii 10 14
Indicatori de rezultat
Ponderea şomerilor de lungă durată care au participat la programe integrate certificaţi (%) 80 92% (11 persoane)
Ponderea şomerilor de lungă durată care au participat la programe integrate certificaţi (%), din care: femei 80 100% (8 persoane)
Ponderea şomerilor de lungă durată care au participat la programe integrate certificaţi (%), din care: tineri 90 100% (5 persoane)
Ponderea persoanelor care în termen de 6 luni după participarea la programe integrate şi-au găsit un loc de muncă (%)- acces pe piaţa muncii 6 Se cuantifică după 6 luni
Ponderea persoanelor care în termen de 6 luni după participarea la programe integrate urmează o altă formă de pregătire (%)- acces pe piaţa muncii 2 Se cuantifică după 6 luni
Număr de participanţi la instruire care şi-au găsit un loc de muncă în termen de 6 luni - acces pe piaţa muncii 10 10
Număr de participanţi la instruire care urmează o altă formă de pregătire - acces pe piaţa muncii 3 Se cuantifică după 6 luni
Număr de persoane care au demarat o activitate independentă – acces pe piaţa muncii 50 69
Număr de participanţi la instruire certificaţi, şomeri de lungă durată – acces pe piaţa muncii 9 14
Număr participanţi FSE - femei 170 184
Număr participanţi FSE – grupa de vârstă 15 – 24 ani 45 65
Indicatori adiţionali
Indicatori de realizare imediată (output) adiţionali
Numar utilizatori ai site-ului bursa locurilor de munca on-line 500 716

Pentru orice întrebări, un reprezentant al partenerului principal S.C. ENNA CHER S.R.L. Braşov, vă stă la dispoziţie la telefon 0368 – 401 604, fax 0368 – 401 605.



Manager de proiect,
dr.ec. Tecău Alina Simona



Inapoi la Comunicate de presa